Άλιμος: Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αλίμου μιλάει για την αλληλεγγύη, τη διαφορετικότητα και το σεβασμό μέσα από την Τέχνη

Άλιμος: Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αλίμου μιλάει για την αλληλεγγύη, τη διαφορετικότητα και το σεβασμό μέσα από την Τέχνη

«Τέχνη για όλους» ονομάζεται το πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουν από το Δεκέμβρη του 2018 οι μαθητές του 4ου Δημοτικού Σχολείου Αλίμου και το οποίο συντονίζει η εικαστικός του σχολείου κ. Νάνσυ Μπαλούτογλου σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό Μουσικής κυρία Ελένη Μαρίνη,  τις δασκάλες κ. Κωνσταντίνα Ανδρεοπούλου και κ. Ζωή Μεταλλίδου και την πολύτιμη βοήθεια του εκπαιδευτικού πληροφορικής κ. Μιχάλη Γαβαλά .

 

Αποτελεί μια διασχολική συνεργασία του 4ου Δ.Σ. Αλίμου και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για παιδιά με εγκεφαλική παράλυση στις εγκαταστάσεις της Εταιρίας Προστασίας Σπαστικών «Πόρτα Ανοιχτή», στην Αργυρούπολη και έχει 2 βασικούς άξονες : την τέχνη και τη διαφορετικότητα.

 

Βασικοί στόχοι του είναι -κατά τα πρότυπα του «ενεργού πολίτη»- να αναπτύξουν οι μαθητές κριτική σκέψη και στάση απέναντι στη διαφορετικότητα και να αντιληφθούν ότι η Τέχνη  είναι ένα εργαλείο για την αποδοχή του «άλλου», να δημιουργήσουν σχέσεις αυτοεκτίμησης, ισοτιμίας και αλληλοσεβασμού στο σχολικό και κοινωνικό τους περιβάλλον.

 

Άλιμος Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αλίμου μιλάει για την αλληλεγγύη τη διαφορετικότητα και το σεβασμό μέσα από την Τέχνη 1

 

Για τη διεξαγωγή του προγράμματος οι 50 μαθητές των τμημάτων Ε1 και Στ1 του 4ου Δ.Σ. Αλίμου συνεργάζονται με τους  34 μαθητές του ειδικού Δημοτικού Σχολείου για παιδιά με εγκεφαλική παράλυση σε καλλιτεχνικό κυρίως επίπεδο.

 

Άλιμος Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αλίμου μιλάει για την αλληλεγγύη τη διαφορετικότητα και το σεβασμό μέσα από την Τέχνη 2

 

To πρόγραμμα ξεκίνησε το Δεκέμβρη του 2018 με την επίσκεψη του διευθυντή του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για παιδιά με εγκεφαλική παράλυση  κ. Γιώργου Μπούρχα στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Αλίμου προκειμένου να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές  στην αναπηρία και ειδικότερα στα ζητήματα που αφορούν την Εγκεφαλική Παράλυση.

 

Άλιμος Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αλίμου μιλάει για την αλληλεγγύη τη διαφορετικότητα και το σεβασμό μέσα από την Τέχνη 3

 

Στη συνέχεια οργανώθηκαν μια σειρά από κοινές δράσεις: Οι δασκάλες της μουσικής κ. Ελένη Μαρίνη (4ο Δ. Σ. Αλίμου) και κ. Σοφία Τσανάκα («Πόρτα Ανοιχτή») συγκρότησαν χορωδία  με τους μαθητές των δυο σχολείων, οι οποίοι τραγούδησαν από κοινού τραγούδια. Οι μαθητές/τριες  και των δυο σχολείων  με  την καθοδήγηση των δασκάλων τους πήραν μέρος σε εικαστικές δραστηριότητες, ζωγράφισαν έναν εξωτερικό τοίχο στις εγκαταστάσεις της Εταιρείας Προστασίας Σπαστικών «Πόρτα Ανοιχτή» όπου στεγάζεται το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση «Η Ζωγραφιά του Θεού», επισκέφθηκαν το Μέγαρο Μουσικής και συμμετείχαν σε εργαστήρια για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

 

Άλιμος Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αλίμου μιλάει για την αλληλεγγύη τη διαφορετικότητα και το σεβασμό μέσα από την Τέχνη 4

 

Παράλληλα, τα παιδιά του 4ου Δ.Σ Αλίμου δουλεύουν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς στο μάθημα των Εικαστικών και της Μουσικής εικαστικά έργα και τραγούδια που αφορούν στη διαφορετικότητα, την ισότητα και τον αλληλοσεβασμό, έννοιες που μελετούν και στα μαθήματα των θρησκευτικών, της Γλώσσας, της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής , αλλά και των Αγγλικών. Επίσης, στο μάθημα της πληροφορικής οι μαθητές δημιούργησαν ηλεκτρονικά έργα με παρόμοια θεματολογία, σε μια προσπάθεια διάχυσης του προγράμματος σε όλα τα μαθήματα και σε όλη τη σχολική μονάδα.

 

Άλιμος Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αλίμου μιλάει για την αλληλεγγύη τη διαφορετικότητα και το σεβασμό μέσα από την Τέχνη 5

 

Άλιμος Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αλίμου μιλάει για την αλληλεγγύη τη διαφορετικότητα και το σεβασμό μέσα από την Τέχνη 6

 

Το πρόγραμμα μπορεί να χαρακτηριστεί καινοτόμο καθώς χρησιμοποιείται η διαθεματική προσέγγιση, η ερευνητική ομαδοσυνεργατική μάθηση, η αυτοοργάνωση της τάξης και της επικοινωνίας, η βιωματική μορφή διδασκαλίας, η χρήση ΤΠΕ για τη δημιουργία έργων, η διαδικτυακή επικοινωνία.

 

Μεγαλύτερη καινοτομία, όμως, αποτελεί η ίδια η διασχολική συνεργασία που διέπει το πρόγραμμα, κυρίως γιατί πρόκειται για συνεργασία γενικού και ειδικού σχολείου.

 

Άλιμος Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αλίμου μιλάει για την αλληλεγγύη τη διαφορετικότητα και το σεβασμό μέσα από την Τέχνη 7

 

Τα παραπάνω καινοτόμα στοιχεία  κατέταξαν το πρόγραμμα ανάμεσα στις 20 δράσεις που επιλέχθηκαν από  το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση προς χρηματοδότηση στο πλαίσιο του προγράμματος «Μαθαίνουμε Παρέα», κατόπιν της δημόσιας πρόσκλησης που δημοσίευσε στην ιστοσελίδα του και απευθυνόταν στις εκπαιδευτικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από όλες τις περιοχές της Ελλάδας. Βασικός στόχος του προγράμματος «Μαθαίνουμε Παρέα» είναι ο εμπλουτισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας με καινοτόμα στοιχεία, η ενδυνάμωση της προσωπικότητας και της αυτοεκτίμησης των μαθητών και μαθητριών και , εν τέλει, η δημιουργία ενεργών πολιτών.

 

Άλιμος Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αλίμου μιλάει για την αλληλεγγύη τη διαφορετικότητα και το σεβασμό μέσα από την Τέχνη 8

 

Άλιμος Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αλίμου μιλάει για την αλληλεγγύη τη διαφορετικότητα και το σεβασμό μέσα από την Τέχνη 9

 

Στις 7 Ιουνίου 2019 θα γίνει η παρουσίαση του προγράμματος  «Τέχνη για όλους» σε μία εκδήλωση που θα λάβει χώρα στις εγκαταστάσεις της Εταιρείας Προστασίας Σπαστικών οπότε και θα προβληθεί βίντεο και φωτογραφικό υλικό από τις δράσεις. Προσωπικό (Εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ, ΕΒΠ), φίλοι, γονείς και φορείς θα απολαύσουν ζωντανά την κοινή χορωδία των δυο σχολείων και τα εικαστικά  έργα των παιδιών και θα γίνουν κοινωνοί της σημαντικής αυτής συνεργασίας.

 

Έτσι, η διάχυση του προγράμματος θα ξεπεράσει τα στενά όρια του σχολείου και  θα ανοιχτεί στην  κοινωνία.

 

Άλιμος Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αλίμου μιλάει για την αλληλεγγύη τη διαφορετικότητα και το σεβασμό μέσα από την Τέχνη 10

 

«Ο κοινωνικός ρόλος της τέχνης, άλλωστε,  είναι εξίσου σημαντικός με την προσωπική πλήρωση που αυτή προσφέρει, όταν  η τέχνη γίνεται τέχνη… για όλους», επισημαίνει η κ. Νάνσυ Μπαλούτογλου και δεν παραλείπει να ευχαριστήσει το ίδρυμα Ι. Σ. Λάτση, τη Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Αλίμου, τη Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Ελληνικού Αργυρούπολης, τους εθελοντές, την Εταιρεία Προστασίας Σπαστικών, την κ. Εύη Εμμανουήλ για τη φωτογράφηση και βιντεοσκόπηση των δράσεων», τη διεύθυνση και των δυο σχολείων και όλους τους εκπαιδευτικούς  που βοηθούν στην υλοποίηση του προγράμματος.

 

Φωτογραφίες: Εύη Εμμανουήλ και εκπαιδευτικοί 4ου Δ.Σ. Αλίμου

 

Πηγή: notia.gr

επιστροφή στην κορυφή

Social

Follow us Google play

Follow us twitter

Join us Fcebook

Subscride os youtube

Follow us instragram

Contact us

Διάφορα

Πληροφορίες