Η άνοιξη κάνει τη δίαιτα ευκολότερη

Η άνοιξη κάνει τη δίαιτα ευκολότερη

Ευκολότερη η δίαιτα την άνοιξη

 Η άνοιξη είναι μια πραγματικά εκπληκτική εποχή του χρόνου. Αποχαιρετάμε τις σκοτεινές, ψυχρότερες ημέρες του χειμώνα και αυτό μας δίνει μεγάλη χαρά. Παράλληλα έχουμε μια ανανέωση της παραγωγής των φρέσκων λαχανικών και φρούτων που σίγουρα εντυπωσιάζει. Η ποικιλία όχι μόνο δίνει μια φρεσκάδα στη διατροφή μας, αλλά μπορεί επίσης να μας βοηθήσει να παραμείνουμε υγιείς και να δώσει μια άλλη διάσταση σε οποιαδήποτε δίαιτα, προσφέροντας παράλληλα μια ευρύτερη γκάμα θρεπτικών ουσιών. Η γενναιοδωρία των προϊόντων που φτάνουν στις αγορές μαναβικής αυτή την εποχή του χρόνου, μας δίνει μια μοναδική ευκαιρία να ανταλλάξουμε τα φρούτα και λαχανικά που συνήθως τρώμε με κάτι νέο με το πρόσθετο όφελος ενός προϊόντος με πολύ πρόσφατη συγκομιδή που είναι φορτωμένο με βιταμίνες, ανόργανα συστατικά, αντιοξειδωτικά και μοναδική γεύση.

Πράσινα σαλατικά και μικρολαχανικά
Πλούσια σε ίνες και νερό, συμβάλλουν στην αποφυγή κατανάλωσης υπερβολικά θερμιδογόνων τροφών αργότερα. Είναι γνωστό ότι η επιλογή μιας σαλάτας ως ορεκτικό, μπορεί να μειώσει τη συνολική πρόσληψη θερμίδων σε ένα γεύμα έως και 12%. Όσο για τα μικρολαχανικά (micro greens), το ενδιάμεσο στάδιο του φύτρου και του μικρού φύλλου, πέρα από την ευαίσθητη υφή τους και τη μικροσκοπική γοητεία τους, προτιμώνται επειδή είναι εξαιρετικά πυκνά σε θρεπτική αξία. Κάποια μπορεί να έχουν τέσσερις έως έξι φορές περισσότερες θρεπτικές ουσίες από το λαχανικό στην πλήρη φάση ωρίμανσης.

Φράουλες
Υπάρχει κάτι καλύτερο από το να ανακαλύπτεις τις φρέσκες φράουλες στον πάγκο του μανάβη; Το αγαπημένο μας κατακόκκινο αυτό φρούτο είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, μαγγάνιο και φυτικές ίνες. Συνδυάστε τις με φρέσκα φύλλα σπανακιού σε σαλάτα για να διευκολύνετε την απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό αλλά και για τέλειο γευστικό αποτέλεσμα. Ένα φλιτζάνι φράουλες δίνει 3 γρ. ινών που συμβάλλουν με τη σειρά τους στην απώλεια βάρους.

Βερίκοκα
Ενισχύουν την πρόσληψη βήτα-καροτίνης, του καλίου, της βιταμίνης C και των ινών και έχουν μόνο 50 θερμίδες η μερίδα. Εμφανίζονται προς το τέλος της άνοιξης και διατίθενται όλο το καλοκαίρι. Σάντουιτς, σνακ, μαρμελάδες, σάλτσες και σαλάτες θα είναι όλα λίγο πιο γλυκά και νόστιμα με βερίκοκα.

Φρέσκο κάρδαμο
Τα πιπεράτα φύλλα του έχουν εξαιρετικά συμπυκνωμένη θρεπτική αξία, προσφέροντάς μας βιταμίνες Κ, Α και C. Προσθέστε το σε ανοιξιάτικες σούπες, σαλάτες, ψητές πατάτες, ακόμη και σε tacos.

Αγκινάρες
Παρόλο που παράγονται όλο το χρόνο, η καλλιέργειά τους κορυφώνεται από τον Μάρτιο έως τον Μάιο. Μια μεγάλη αγκινάρα περιέχει περίπου 3 γραμμάρια ίνας και μόλις 25 θερμίδες. Οι αγκινάρες είναι επίσης μια καλή πηγή σιδήρου, καλίου, μαγνησίου, φυλλικού οξέος και βιταμίνης C. Δοκιμάστε τις ως ντιπ, ψητές, αλλά και σε ζυμαρικά ή σαλάτες.

Ραπανάκια
Άλλος ένας πιπεράτος πρωταγωνιστής της άνοιξης που προσθέτει γεύση αλλά και χρώμα σε κάθε πιάτο. Χρησιμοποιήστε και τα νόστιμα φύλλα τους.

Μανιτάρια
Με γήινη γεύση που θυμίζει κρέας, αλλά μόνο ένα μέρος από τις θερμίδες και το λίπος του, συνεχίζουν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στους πάγκους της μαναβικής.

Σπαράγγια
Ο Λουδοβίκος XIV της Γαλλία τα ονόμασε το «φαγητό των βασιλιάδων» και σίγουρα τα σπαράγγια έχουν ένα βασιλικό διατροφικό προφίλ. Χαμηλά σε λιπαρά και με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, είναι μια καλή πηγή σιδήρου, βιταμινών Β και βιταμίνης C. Βρίσκονται στο αποκορύφωμά τους από τον Μάρτιο μέχρι τον Ιούνιο. Είναι εξίσου νόστιμα στον ατμό, ψημένα στη σχάρα ή ελαφρώς σοταρισμένα στο ελαιόλαδο.

Μέντα και δυόσμος
Περισσότερο από αναζωογονητικά βότανα, οι αντιμικροβιακές και αντι-ιικές ιδιότητές τους μπορούν να βοηθήσουν στην εξουδετέρωση της φλεγμονής. Προσθέστε τα φρέσκα σε γλυκά και αλμυρά πιάτα για μια ιδιαίτερα αρωματική και απολαυστική νότα.

Φρέσκος αρακάς
Οι κρυμμένες μέσα στα τρυφερά πράσινα φασολάκια πράσινες μπίλιες, υπόσχονται να μας χαρίσουν μοναδική γευστική απόλαυση και αξίζουν πραγματικά την ώρα και την προσπάθεια να τις ξεφλουδίσουμε. Μας προσφέρουν πολλές πρωτεΐνες, βιταμίνη Κ, και φυτικές ίνες.

Κεράσια
Διαθέσιμα προς το τέλος της άνοιξης, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και κάλιο, ενώ παραμένουν χαμηλά σε θερμίδες (1 φλιτζάνι περιέχει περίπου 100 θερμίδες). Το έντονο χρώμα τους οφείλεται εν μέρει στην περιεκτικότητά τους σε αντιοξειδωτικές ανθοκυανίνες.

Ντοματίνια
Έχουν λίγες θερμίδες, είναι πλούσια σε νερό και εξαιρετικά σε σαλάτες, αλλά και σε διάφορες συνταγές ή οποτεδήποτε χρειάζεστε ένα σνακ. Προσθέστε τα σε ένα πιάτο ζυμαρικών ολικής ως μια πιο υγιεινή και ελαφριά εναλλακτική της σάλτσας, χωρίς να σαμποτάρετε τις προσπάθειες απώλειας βάρους.

Αγγούρια
Στην εποχή τους προς το τέλος της άνοιξης, τα αγγούρια είναι η τέλεια διαιτητική τροφή. Χαμηλά σε θερμίδες και γεμάτα με νερό, περιέχουν θείο και πυρίτιο, τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν ως φυσικά διουρητικά. Είναι επίσης εξαιρετικά ευέλικτα. Δοκιμάστε τα σε κάθε είδος σάντουιτς και φυσικά, σε σαλάτες.

Μπάμιες
Οι ίνες που περιέχουν, λειτουργούν ως «καύσιμο» για τα καλά βακτήρια στο έντερο που σχετίζονται με το σωστό μεταβολισμό του λίπους. Αυτές οι ίνες συμβάλλουν επίσης στη μεταφορά λιποδιαλυτών τοξινών και λιπών από το σώμα και μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση της ρύθμισης του σακχάρου στο αίμα, η οποία είναι κρίσιμη για την απώλεια βάρους.

Παντζάρια
Είναι μια από τις σούπερ τροφές της μεσογειακής διατροφής. Ένα φλιτζάνι περιέχει πάνω από 30% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης φυλλικού οξέος, μιας βιταμίνης Β που λείπει από τις περισσότερες δίαιτες. Οι βιταμίνες Β παρέχουν ενέργεια στο σώμα, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε περιόδους δίαιτας.

Μην ξεχνάτε επίσης να διατηρείτε πάντα τον έλεγχο των θερμίδων που προσλαμβάνετε για να διαχειριστείτε καλύτερα την προσπάθεια απώλειας του επιπλέον βάρους που πιθανώς βάλατε το χειμώνα. Αφήστε στην άκρη τα ποτά που αφυδατώνουν, μειώστε το αλκοόλ, την καφεϊνη και κυρίως τα αναψυκτικά και ανακαλύψτε την απόλαυση μιας κανάτας δροσερού νερού αρωματισμένου με φέτες από πορτοκάλι, λεμόνι, αγγούρι, μέντας, βασιλικού ή όποιου μυρωδικού προτιμάτε.

itrofi.gr / Φωτεινή Πουρνάρα

 

επιστροφή στην κορυφή

Social & Info

Τμήμα σύνταξηςnotosnet@gmail.com

Διαφημιστικο τμημαinfo@acp.gr

Επικοινωνία: 698 086 3098 

 

Δείτε τη σελίδα μας στο Facebook: 

www.facebook.com/notosnet.gr

Ακολουθήστε μας στο Twitter: 

www.twitter.com/notosnet

Ακολουθήστε μας στο Instagram:

www.instagram.com/notosnet.gr

Δείτε τη σελίδα μας στο YouTube: 

www.youtube.com/NotosNet

Διάφορα

Πληροφορίες