Pin It

Tο μεσημέρι της Πέμπτης, στις 13:00, θα γίνει ενημέρωση στους εκπροσώπους Τύπου στο Μουσείο της Αμφίπολης, σχετικά με τις εργασίες που γίνονται στον Λόφο Καστά. 
Σήμερα, έγινε γνωστό ότι η δημοσίευση φωτογραφιών με την πλήρη εικόνα του ψηφιδωτού αναμένεται την Πέμπτη ή την Παρασκευή, αναλόγως του προγράμματος που ορίζει το ΥΠΠΟ και οι ανασκαφείς. Ως τότε όμως, τα άγνωστα πρόσωπα του Τύμβου Καστά, η ταυτότητα των οποίων αναζητείται με μεγάλο ενδιαφέρον και ανυπομονησία, πολλαπλασιάζονται.

 

«Δεν υπάρχει περίπτωση να μην έπεται η Περσεφόνη. Ο γενειοφόρος άνδρας κρατά στο δεξί χέρι την Περσεφόνη και θα φανεί αυτό» εκτιμά ο αναπληρωτής καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας στο Α.Π.Θ. κ. Παναγιώτης Φάκλαρης.

Εν αναμονή των αυριανών ανακοινώσεων από την Αμφίπολη, ο κ. Φάκλαρης μιλά στο TheTOC.gr για το πρωτότυπο, τον ζωγράφο Νικόμαχο, την «αντιγραφή» του θέματος και την τύχη του πρώτου πίνακα

«Είναι το μοναδικό ψηφιδωτό με αυτή την παράσταση σε τάφο -έως τώρα- αλλά είναι η δεύτερη φορά που απεικονίζεται σε τάφο το θέμα της ‘Αρπαγής της Περσεφόνης’. Είναι βέβαιο ότι πρόκειται για την ‘Αρπαγή της Περσεφόνης» συνοψίζει.

Εν αναμονή των αυριανών ανακοινώσεων από την Αμφίπολη, πιθανώς και της πλήρους αποκάλυψης της παράστασης του ψηφιδωτού δαπέδου, ο κ. Φάκλαρης μιλά στο TheTOC.gr για το πρωτότυπο, τον ζωγράφο Νικόμαχο, την «αντιγραφή» του θέματος και την τύχη του πρώτου πίνακα.

Πρώτη και δεύτερη φορά, μαζί

«Δεύτερη φορά που παρουσιάζεται το θέμα σε τάφο στην Ελλάδα, σημαίνει ότι, η πρώτη φορά που εμφανίστηκε το θέμα είναι στη Βεργίνα, αλλά σε τοιχογραφία (ζωγραφική δηλαδή). Σε συλημένο, κιβωτιόσχημο τάφο στη Μεγάλη Τούμπα. Και είναι της ίδιας εποχής με το ψηφιδωτό δάπεδο της Αμφίπολης. Πρόκειται για τον ‘τάφο της Περσεφόνης’ -σε εισαγωγικά ο τίτλος, αφού η Περσεφόνη δεν πέθανε ποτέ. Η τοιχογραφία βρίσκεται στον βόρειο τοίχο του τάφου.

Αλλά, η παράσταση πρώτη φορά εμφανίζεται σε ψηφιδωτό, τώρα, στον τάφο της Αμφίπολης».

Χρονολόγηση

Η εκτίμηση ότι, το ψηφιδωτό «δείχνει» τέλος 4ου αι. π.Χ. σας βρίσκει σύμφωνο; ρωτά το TheTOC.gr τον κ. Φάκλαρη. «Ναι, τέλος 4ου και ακόμη καλύτερα, αρχές 3ου αι. π.Χ.» απαντά.

Ο ζωγράφος Νικόμαχος

«Και στις δύο περιπτώσεις, και στην τοιχογραφία της Βεργίνας και στο ψηφιδωτό της Αμφίπολης, έχει γίνει ‘αντιγραφή’ του θέματος από ένα συγκεκριμένο πρωτότυπο. Γεγονός το οποίο επαναλαμβάνεται και μεταγενέστερα, στα ρωμαϊκά χρόνια. Οι δημιουργοί ‘αντέγραψαν’ το θέμα από ένα άλλο έργο.

niarxcos

Πρόκειται για πίνακα του ζωγράφου Νικόμαχου, ο οποίος εργάζεται στο β' μισό του 4ου αι. π.Χ. Ο πίνακας πήγε στη Ρώμη ως λάφυρο και πρέπει να καταστράφηκε το 64 μ. Χ. Στη μεγάλη πυρκαγιά. Αλλά, όπως είπαμε υπάρχουν αντίγραφα του πρωτοτύπου και σε ρωμαϊκά έργα».

Πίνακας της αρχαιότητας, δηλαδή;

«… Πίνακας ζωγραφικής. Ένα ταμπλό, μία ζωγραφική παράσταση σε ύφασμα, ή ενδεχομένως σε ξύλο. Αναφέρεται από τον Πλίνιο ότι ο Νικόμαχος είχε αποδώσει ζωγραφικά το θέμα της ‘Αρπαγής της Περσεφόνης’».

Υπάρχει πιθανότητα να βρεθεί επιγραφή στην Αμφίπολη;

Επειδή, καθώς πλησιάζουμε προς τον τέταρτο χώρο, πιθανώς και κυρίως ταφικό θάλαμο -θεωρητικά τουλάχιστον, γιατί μπορεί να βρεθούμε μπροστά και σε νέες εκπλήξεις- ερχόμαστε όλο και πιο κοντά στη λύση του μυστηρίου για τον «ένοικο» του τάφου, η ερώτηση των πρώτων εβδομάδων έρχεται ξανά στην επιφάνεια: Υπάρχει πιθανότητα να βρεθεί επιγραφή στον τάφο της Αμφίπολης; «Υπάρχουν τρεις - τέσσερις τάφοι που έχουν επιγραφές με ονόματα. Ίσως, βρεθεί και στην Αμφίπολη…» απαντά ο κ. Φάκλαρης.

Pin It


casa victoria barkiza



Social Media

fecebook-logo twitter-logoyoutube notosnet rss

φιλικά μέσα....

glyfada metropolitan

ShareNews 13

BANNERS PROTASEIS 1

acp advertising, Βάρκιζα, σταμπάδικο,νότια προάστια, φωτοτυπίες, καμβάς, μπλούζε,διαφημιστικά δώρα, γάμος,Μπλούζες,στάμπες,συγκροτήματα,στάμπες,πενταήμερηεκδρομή,σχολείου,τουριστικά,μπλουζάκια,αστείες,ατάκες,σχολικές,εκδηλώσεις,γυμναστικές,επιδείξεις,ποδιές,υφασμάτινες,τσάντες,Ζακέτες,Φούτερ,Fleece,αναπτήρες,σπίρτα,Κούπες,καπέλα,αναπτύρες,κορνίζες,μαξιλαράκια,φωτογραφίες,παιδικά,δωμάτια,Ποτήρια,Μπουκάλια,Θερμός,Σεϊκερ,Λάβαρα,Μαγνητάκια,άλλα,φωτογραφικά,είδη,Μεταλλικά,στυλό,Πένες,Μεταλλικά,μπρελόκ,Πλαστικά,μπρελόκ,Κονκάρδες,πίνακες,καμβά,ψηφιακές,εκτυπώσεις,Κρύσταλλα,Πέτρες
cp advertising, Βάρκιζα, σταμπάδικο,νότια προάστια, φωτοτυπίες, καμβάς, μπλούζε,διαφημιστικά δώρα, γάμος,Μπλούζες,στάμπες,συγκροτήματα,στάμπες,πενταήμερηεκδρομή,σχολείου,τουριστικά,μπλουζάκια,αστείες,ατάκες,σχολικές,εκδηλώσεις,γυμναστικές,επιδείξεις,ποδιές,υφασμάτινες,τσάντες,Ζακέτες,Φούτερ,Fleece,αναπτήρες,σπίρτα,Κούπες,καπέλα,αναπτύρες,κορνίζες,μαξιλαράκια,φωτογραφίες,παιδικά,δωμάτια,Ποτήρια,Μπουκάλια,Θερμός,Σεϊκερ,Λάβαρα,Μαγνητάκια,άλλα,φωτογραφικά,είδη,Μεταλλικά,στυλό,Πένες,Μεταλλικά,μπρελόκ,Πλαστικά,μπρελόκ,Κονκάρδες,πίνακες,καμβά,ψηφιακές,εκτυπώσεις,Κρύσταλλα,Πέτρες
acp advertising, Βάρκιζα, σταμπάδικο,νότια προάστια, φωτοτυπίες, καμβάς, μπλούζε,διαφημιστικά δώρα, γάμος,Μπλούζες,στάμπες,συγκροτήματα,στάμπες,πενταήμερηεκδρομή,σχολείου,τουριστικά,μπλουζάκια,αστείες,ατάκες,σχολικές,εκδηλώσεις,γυμναστικές,επιδείξεις,ποδιές,υφασμάτινες,τσάντες,Ζακέτες,Φούτερ,Fleece,αναπτήρες,σπίρτα,Κούπες,καπέλα,αναπτύρες,κορνίζες,μαξιλαράκια,φωτογραφίες,παιδικά,δωμάτια,Ποτήρια,Μπουκάλια,Θερμός,Σεϊκερ,Λάβαρα,Μαγνητάκια,άλλα,φωτογραφικά,είδη,Μεταλλικά,στυλό,Πένες,Μεταλλικά,μπρελόκ,Πλαστικά,μπρελόκ,Κονκάρδες,πίνακες,καμβά,ψηφιακές,εκτυπώσεις,Κρύσταλλα,Πέτρες

acp logo 16 1

NotosNet YouTube

 

Save
Προτιμήσεις χρήστη cookies
Χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα έχετε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας. Εάν αρνηθείτε τη χρήση των cookies, αυτός ο ιστότοπος ενδέχεται να μην λειτουργεί όπως αναμένεται.
Αποδοχή όλων
Απόρριψη όλων
Διαβάστε περισσότερα
Όροι χρήσης